Αγαπητές Φοιτήτριες, Αγαπητοί Φοιτητές,

σας καλωσορίζουμε στο πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης του Ε.Κ.Π.Α και στον νέο Πληροφοριακό Σύστημα Πρακτικής Άσκησης. Σε αυτην τη σελίδα μπορείτε να δείτε οδηγίες έναρξης που αφορούν φοιτητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν επιλεγεί για Πρακτική Άσκηση.

ΣΤΑΔΙΟ 1) ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ

Η διαδικασία δημιουργίας του Ιδιωτικού Συμφωνητικού στην Πρακτική Άσκηση περιλαμβάνει ορισμένα απαραίτητα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσετε προσεκτικά. Μέσω της πλατφόρμας, θα συμπληρώσετε τα απαραίτητα προσωπικά σας στοιχεία καθώς και τα στοιχεία του φορέα υποδοχής. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία συμπλήρωσης και ελεγχθούν τα στοιχεία σας από το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης, θα ενημερωθείτε μέσω email για την παραλαβή του συμφωνητικού και τα επόμενα βήματα.

Παρακάτω θα βρείτε αναλυτικά τη διαδικασία, βήμα προς βήμα, Στάδιο 1.1 – 1.6. (Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα σε οποιοδήποτε από τα παρακάτω βήματα, μπορείτε να συμβουλευτείτε τη σελίδα Συχνών Ερωτήσεων (FAQ) για επιπλέον βοήθεια):

Θα λάβετε ένα email από τη διεύθυνση noreply@apps.praktiki.uoa.gr με θέμα: «Εισαγωγή Στοιχείων Συμφωνητικού»

Μετά την παραλαβή του email:

  • Συνδεθείτε στην πλατφόρμα του Πληροφοριακού Συστήματος Πρακτικής Άσκησης μέσω της διεύθυνσης: https://apps.praktiki.uoa.gr
  • Χρησιμοποιήστε τα στοιχεία του ιδρυματικού σας λογαριασμού για πρόσβαση.

Σημαντικό:

  • Σε περίπτωση μηνυμάτων αδυναμίας σύνδεσης, ακολουθήστε τις οδηγίες που εμφανίζονται στην πλατφόρμα και επικοινωνήστε με το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης μέσω των στοιχείων επικοινωνίας που παρέχονται στο σύστημα (https://praktiki.uoa.gr/?page_id=5177 )
  • Πρόσβαση στην πλατφόρμα έχουν μόνο οι φοιτητές/τριες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για πρακτική άσκηση.

Αφού συνδεθείτε επιτυχώς στο σύστημα, στην αρχική σας σελίδα θα εμφανιστεί η ενέργεια: Ενέργεια Α1 – ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ: Εισαγωγή Προσωπικών Στοιχείων Φοιτητή/τριας (Κατάσταση: μη ολοκληρωμένη)

 

1) Θα πρέπει να επιλέξετε το σύνδεσμο και να συμπληρώστε προσεκτικά και με ακρίβεια τα προσωπικά σας στοιχεία.

  • Κωδικό GROUP ATLAS (λαμβάνετε τον συγκεκριμένο κωδικό από τον φορέα σας)
  • ΌΝΟΜΑ – ΕΠΩΝΥΜΟ
  • ΟΝΟΜΑ – ΕΠΩΝΥΜΟ ΠΑΤΕΡΑ
  • ΟΝΟΜΑ – ΕΠΩΝΥΜΟ ΜΗΤΕΡΑΣ
  • ΚΙΝΗΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ (είναι συμπληρωμένο)
  • Email (είναι συμπληρωμένο)
  • ΦΥΛΟ
  • ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
  • ΟΝΟΜΑ ΣΥΖΥΓΟΥ
  • ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΔΙΩΝ
  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΧΩΡΑ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ, ΤΟΠΟΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ
  • ΔΟΥ
  • ΠΟΛΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ, ΟΔΟΣ & ΑΡΙΘΜΟΣ, ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ
  • ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ, ΕΚΔΟΥΣΑ ΑΡΧΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ, ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ
  • ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΜΚΑ
  • ΑΦΜ
  • ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΗΤΡΩΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥ
  • ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΗΤΡΩΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ (είναι συμπληρωμένο)
  • ΙΒΑΝ
  • ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ – ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΞΗΣ (σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχετε λάβει από το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης)
  • ΗΜΕΡΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ (Συμπληρώνονται οι ημέρες κατά τις οποίες ο/η φοιτητής/τρια θα πραγματοποιεί την πρακτική άσκηση. Οι ημέρες αυτές πρέπει οπωσδήποτε να συμφωνούν με την αναγγελία έναρξης στην Εργάνη – Έντυπο Ε3.5. Σε περίπτωση οποιασδήποτε ασυμφωνίας, θα πρέπει να γίνει Ορθή Επανάληψη στην Αναγγελία Έναρξης της Εργάνης – Έντυπο Ε3.5.)
  • ΜΗΝΙΑΙΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ (175 Μερικής Απασχόλης – 350 Πλήρους Απασχόλησης)

2) Παρατηρήσεις:

  • Ορισμένα πεδία έχουν έλεγχο εγκυρότητας, π.χ. το ΑΦΜ πρέπει να έχει 9 αριθμούς, ο ΤΚ πρέπει να είναι 5 αριθμοί κ.λπ.

  • Αν κάποιο πεδίο μείνει κενό ή λάθος, δεν θα μπορείτε να προχωρήσετε στα επόμενα βήματα

3) Σημαντικό:

  • Όλα τα στοιχεία που καταχωρείτε πρέπει να συμφωνούν με τα στοιχεία που υπάρχουν στην Αστυνομική σας Ταυτότητα / Διαβατήριο

  • Λάθη ή διαφορές ενδέχεται να καθυστερήσουν την έγκριση της πρακτικής σας. Κάθε φορά που συμπληρώνετε ένα πεδίο, πατήστε το κουμπί «Submit» για να αποθηκευτεί η καταχώρησή σας.

Μετά την ολοκλήρωση των προσωπικών σας στοιχείων, θα πρέπει να προχωρήσετε στην ενέργεια: Ενέργεια Α2 – ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ: Εισαγωγή Στοιχείων Φορέα Απασχόλησης (Κατάσταση: μη ολοκληρωμένη)
Αυτή η ενέργεια αφορά τον φορέα στον οποίο θα πραγματοποιηθεί η πρακτική σας και πρέπει να συμπληρωθεί με ακρίβεια, καθώς τα στοιχεία θα ενσωματωθούν στο επίσημο συμφωνητικό.

Οδηγίες

  1. Επικοινωνήστε άμεσα με τον υπεύθυνο του φορέα σας.
  2. Στείλτε στο email του φορέα το σχετικό αρχείο Word (κατεβάστε εδώ) ώστε:
    • Ο φορέας να συμπληρώσει τα απαιτούμενα στοιχεία για τη σύμβαση.
    • Στη συνέχεια να σας επιστρέψει ο φορέας σας το αρχείο συμπληρωμένο.
    • Εσείς να συμπληρώσετε τα δικά σας πεδία και να ολοκληρωθεί η διαδικασία μέσω του πληροφοριακού συστήματος.

Τα στοιχεία που πρέπει να συμπληρώσετε περιλαμβάνουν:

  • ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΦΟΡΕΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
  • ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ
    • π.χ. Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης (ΕΠΕ), Ανώνυμη εταιρία (ΑΕ), Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρία (ΙΚΕ), Ομόρρυθμη Εταιρία (Ο.Ε), Ετερόρρυθμη Εταιρία (Ε.Ε) ατομική επιχείρηση, σύλλογος, σωματείο, Ν.Π.Δ.Δ. κ.λ.π
  • ΑΦΜ ΦΟΡΕΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
  • ΠΕΡΙΟΧΗ
    • ΕΔΡΑ ΦΟΡΕΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ: ΠΟΛΗ – ΠΕΡΙΟΧΗ
  • ΟΔΟΣ
    • ΕΔΡΑ ΦΟΡΕΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ: ΟΔΟΣ & ΑΡΙΘΜΟΣ
  • ΤΗΛΕΦΩΝΟ
  • Email ΦΟΡΕΑ
  • ΟΝΟΜΑ ΝΟΜΙΜΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
  • ΕΠΩΝΥΜΟ ΝΟΜΙΜΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
  • ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
    • Αν είναι ίδια με την έδρα του φορέα συμπληρώστε ξανά τα ίδια στοιχεία
    • Διαφορετικά, συμπληρώστε Πόλή, Περιοχή, Οδό, Αριθμό

(Ο επόπτης του φορέα υποδοχής πρέπει οπωσδήποτε να έχει αντικείμενο εργασίας σχετικό με το αντικείμενο σπουδών του/της φοιτητή/τριας. Σε περίπτωση που ο επόπτης είναι το ίδιο πρόσωπο με τον Νόμιμο Εκπρόσωπο του φορέα, τα στοιχεία του συμπληρώνονται ξανά στα αντίστοιχα πεδία.)

  • ΟΝΟΜΑ ΕΠΟΠΤΗ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΤΟΥ ΑΣΚΟΥΜΕΝΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ
  • ΕΠΩΝΥΜΟ ΕΠΟΠΤΗ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΤΟΥ ΑΣΚΟΥΜΕΝΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ
  • Εmail ΕΠΟΠΤΗ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΤΟΥ ΑΣΚΟΥΜΕΝΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ
  • ΘΕΣΗ ΕΠΟΠΤΗ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
  • ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ-ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΕΠΟΠΤΗ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ

Σημαντικό:

  • Η ακρίβεια στη συμπλήρωση των στοιχείων είναι απαραίτητη για να προχωρήσει η διαδικασία έγκρισης και έκδοσης του συμφωνητικού.

  • Σε περίπτωση που κάποια πληροφορία διαφέρει ή έχει καταχωρηθεί λανθασμένα, ενδέχεται να καθυστερήσει η έγκριση της πρακτικής σας


Αφού συμπληρώσετε με επιτυχία τόσο τα προσωπικά στοιχεία όσο και τα στοιχεία του φορέα υποδοχής, η αίτησή σας προωθείται αυτόματα για έλεγχο και έγκριση από το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης.


Ποιοι ελέγχουν τα στοιχεία σας:

Η ομάδα που είναι υπεύθυνη για την αξιολόγηση της αίτησής σας αποτελείται από διοικητικούς υπαλλήλους  του Γραφείου Πρακτικής Άσκησης (μπορείτε να βρείτε τον/ην αρμόδιο/α υπάλληλο που εξυπηρετεί το Τμήμα σας εδώ)


Τι ελέγχουν:

Οι υπεύθυνοι ελέγχουν:

  • Αν όλα τα πεδία είναι σωστά και πλήρως συμπληρωμένα

  • Αν τα στοιχεία συμφωνούν με αυτά που υπάρχουν στο ΑΤΛΑΣ και στο ΕΚΠΑ

  • Αν πληρούνται οι όροι και προϋποθέσεις για ένταξη στην Πρακτική Άσκηση (π.χ. χρονικά όρια, φορέας, τύπος απασχόλησης)


Ενημέρωση με Email:

Μόλις ολοκληρωθεί ο έλεγχος, θα λάβετε νέο email, στο οποίο θα ενημερώνεστε:

  • είτε για έγκριση και επόμενο βήμα (Στάδιο 1.5),

  • είτε για διορθώσεις που απαιτούνται για να συνεχίσετε.

Αν απαιτούνται αλλαγές, θα μπορείτε να επεξεργαστείτε τα στοιχεία σας απευθείας μέσα από το σύστημα.

Μετά την έγκριση της αίτησής σας, θα λάβετε email από το σύστημα. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:

1. Κατεβάσετε το συμφωνητικό.

  • Συνδεθείτε στο apps.praktiki.uoa.gr και κατεβάστε το συμφωνητικό σε μορφή PDF από την αρχική σελίδα.

2. Ελέγξτε τα στοιχεία σας

  • Επιβεβαιώστε ότι όλα τα στοιχεία σας είναι σωστά.
  • Σε περίπτωση λάθους ή παράλειψης, ενημερώστε άμεσα το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις και να αποσταλεί εκ νέου το συμφωνητικό.

3. Υπογραφές που απαιτούνται

Το συμφωνητικό περιέχει συνολικά 5 θέσεις υπογραφών, αλλά εσείς χρειάζεται να φροντίσετε για τις 2 κύριες:

  • Ο/Η Δικαιούχος (φοιτητής/φοιτήτρια)Υπογράφει υποχρεωτικά μέσω gov.gr.
  •  Νόμιμος Εκπρόσωπος του Φορέα ΥποδοχήςΥπογράφει είτε μέσω gov.gr, είτε με δική του ψηφιακή/ηλεκτρονική υπογραφή.

Προσοχή:

  • Το συμφωνητικό δεν γίνεται δεκτό αν περιέχει πρωτότυπη υπογραφή και σφραγίδα.

4. Οδηγίες για ψηφιακή υπογραφή μέσω gov.gr

  1. Επισκεφθείτε την υπηρεσία: gov.gr – Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου
  2. Συνδεθείτε με τους κωδικούς TaxisNet.
  3. Επιλέξτε το PDF προς υπογραφή (μέχρι 5MB).
  4. Επιλέξτε τη γλώσσα υπογραφής (Ελληνικά).
  5. Επιλέξτε τον τρόπο επιβεβαίωσης (π.χ. SMS στο κινητό).
  6. Εισάγετε τον κωδικό επιβεβαίωσης και ολοκληρώστε την υπογραφή.
  7. Αποθηκεύστε το υπογεγραμμένο έγγραφο.

5. Αποστολή στο φορέα

  • Αποστείλετε το υπογεγραμμένο συμφωνητικό στον φορέα σας εντός 24 ωρών από την παραλαβή του email.
  • Ο Νόμιμος Εκπρόσωπος υπογράφει είτε μέσω gov.gr είτε με ηλεκτρονική υπογραφή.
  • Ο φορέας επιστρέφει τη σύμβαση σε εσάς με τις δύο υπογραφές.

Μόλις συλλέξετε όλες τις απαιτούμενες υπογραφές, μπορείτε να προχωρήσετε στο Στάδιο 1.6.

1. Ο φοιτητής πρέπει να επισυνάψει το συμφωνητικό που έχει υπογραφεί από 2 μέρη (φοιτητής & φορέας) στο Πληροφοριακό Σύστημα, στην καρτέλα “Έντυπα”.

  • Επιλέξτε το πρώτο διαθέσιμο πεδίο: ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ (2 Υπογραφές ΜΟΝΟ).
  • Προσοχή: μην στείλετε το αρχείο σε email noreply@apps.praktiki.uoa.gr, paoikon@uoa.gr ή στον χειριστή.

2. Μετά τη λήψη του συμφωνητικού, η ομάδα του Γραφείου Πρακτικής Άσκησης θα πραγματοποιήσει τελικό έλεγχο και θα προωθήσει το αρχείο στα υπόλοιπα εμπλεκόμενα μέρη για υπογραφή.

  • Εάν απαιτούνται περαιτέρω ενέργειες, θα ενημερωθείτε με προσωπικό email.

ΠΡΟΣΟΧΗ!
Σε περίπτωση καθυστέρησης αποστολής του συμφωνητικού με τις δύο υπογραφές, και εφόσον απομένουν 10 ή λιγότερες ημέρες μέχρι την ημερομηνία έναρξης της πρακτικής σας άσκησης, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να χρειαστεί να τροποποιηθεί η ημερομηνία έναρξης του συμφωνητικού, με αποτέλεσμα να πρέπει να επαναληφθεί η διαδικασία απο την αρχή.

ΣΤΑΔΙΟ 2) ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΕΝΑΡΞΗΣ

Όταν το συμφωνητικό υπογραφεί από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και παραληφθεί από τον/την αρμόδιο/α υπάλληλο:

  • Το αρχείο θα αναρτηθεί στο Πληροφοριακό Σύστημα, στην καρτέλα
    Έντυπα”, στο πεδίο: Ιδιωτικό Συμφωνητικό – Τελική Μορφή (με όλες τις υπογραφές).
  • Θα λάβετε ενημερωτικό email με οδηγίες για τις επόμενες ενέργειες για την ολοκλήρωση της Πρακτικής Άσκησης.

ΣΤΑΔΙΟ 3) ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

  1. Κατεβάστε το έγγραφο: Ημερήσιο Πρόγραμμα Παρουσίας και Δραστηριοτήτων.
    • Η 1η σελίδα περιέχει οδηγίες συμπλήρωσης.
    • Η 2η σελίδα περιλαμβάνει παράδειγμα.
    • Η 3η σελίδα περιλαμβάνει τα στοιχεία φοιτητή & του φορέα (συμπληρώνεται από τον φοιτητή).
    • Από την 4η σελίδα και κάτω υπάρχει ο πίνακας με το εβδομαδιαίο πρόγραμμα.
  2. Στην 3η σελίδα:
    • Συμπληρώστε υπογραφή επόπτη φορέα υποδοχής, υπογραφή του νόμιμου εκπροσώπου και σφραγίδα του φορέα. Οι υπογραφές υποχρεωτικά να είναι χειρόγραφες.
  3. Στον πίνακα (από 4η σελίδα και κάτω):
    • 1η στήλη: ημερομηνία.
    • 2η στήλη: σημειώστε με (ν) τον τρόπο πραγματοποίησης της πρακτικής (φυσική παρουσία – σύμφωνα με το ΦΕΚ 389/28-1-2023, Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 5432).
    • 4η στήλη: αναγράψτε τις δραστηριότητες που εκτελέσατε, συναφείς με το αντικείμενο σπουδών και σύμφωνα με τον Κανονισμό του Τμήματός σας.

Σημαντικά:

  • Μέγιστο 1 ημέρα απουσίας ανά μήνα με αντίστοιχο δικαιολογητικό.
  • Σε επίσημες αργίες αναγράφετε ΑΡΓΙΑ.

ΣΤΑΔΙΟ 4) ΑΠΟΓΡΑΦΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΣΟΔΟΥ

  • Λίγες ημέρες μετά την έναρξη της πρακτικής (ίσως και την ίδια ημέρα), θα λάβετε
    email με θέμα: Υποβολή Απογραφικού Δελτίου Εισόδου – ΟΝΟΜΑ ΕΠΩΝΥΜΟ.
  • Ακολουθήστε απλά τις οδηγίες που εμφανίζονται στο email για την υποβολή του
    δελτίου.